spot_img
spot_img

Ishrana u radnom detinjstvu ključna za razvoj zdrave crevne flore

Znalo se da dojenje veoma utiče na crevnu floru, ali do sada niko nije pokazao koliko je važna i ishrana u ranom uzrastu

Mada je dosad sklonost dece gojaznih roditelja ka gojaznosti objašnjavana nasleđivanjem,  nova studija pokazuje da, nakon devetog meseca bebinog života, na razvoj crevne flore najviše utiče prelazak na porodičnu ishranu, a ne majčina gojaznost, dok u prvim mesecima veoma značajnu ulogu igra dojenje.

Pročitajte i: Razvoj crevne flore: kako se beba kolonizuje

- Advertisement -

Crevna flora je složena zajednica mikroorganizama koji žive u organima za varenje. Deca se rađaju bez mikroba u crevima, ali se ona „kolonizuju“ odmah po rođenju. Sledećih nekoliko godina je kritično za uspostavljanje osobenog mikrobioma, jer je kasnije u životu moguće ishranom samo delimično uticati na jednom oformljenu crevnu floru.

Kako bi razjasnio odnos između crevne flore deteta, majčine gojaznosti, dojenja i uvođenja čvrste hrane, Martin Lersen, istraživač sa Tehničkog univerziteta Danske, i njegove kolege, upoređivali su decu majki normalne telesne težine i decu gojaznih majki. Analizirali su uzorke stolice beba u uzrastu od 9 i 18 meseci, i poredili ih sa podacima o dojenju i ishrani svakog deteta.

Njihov zaključak je da na uspostavljanje crevne flore najviše utiču trajanje dojenja i sastav ishrane deteta, naročito uvođenje proteinske ishrane i namirnica bogatih vlaknima.

Pročitajte i: Nedostajući mikrobi: Zašto carski rez ugrožava bebin imunitet

„Uvođenje porodične hrane u jelovnik bebe, glavni je faktor promene mikrobioma u uzrastu od 9 meseci. Od toga kakva se hrana jede u porodici zavise i raznovrsnost i sastav crevne flore, što je veoma važno,“ kaže profesorka Tina Rask Liht, načelnik odeljenja za mikrobiologiju i imunologiju Nacionalnog istituta za hranu pri Tehničkom univerzitetu Danske. „Znalo se da dojenje veoma utiče na crevnu floru, ali do sada niko nije pokazao koliko je važna i ishrana u ranom uzrastu,“ objašnjava ona.

 

- Advertisement -

Priredila: Jovana Papan

Izvor: Sajens dejli

 

spot_img
spot_img

Najnovije

Jovana Papan: Roditelji nemaju mnogo uticaja na izbirljivost, ali izbirljivost ima uticaja na njih

Izbirljivo jedenje smatra se jednom od “najnaslednijih” osobina u detinjstvu

Završni ispit za osmake koji nisu polagali u junu, od 17. do 19. avgusta

Učenici osmog razreda osnovnih škola, koji iz različitih opravdanih razloga nisu polagali završni ispit u junskom roku, moći će da polažu testove od 17. do 19. avgusta, saopštilo je Ministarstvo prosvete.

Ljudi koji su se osećali voljeno imali su roditelje koji su radili ove tri stvari

Često su upravo svakodnevne, naizgled male stvari, ono što dete pamti i što kasnije oblikuje njegovo samopouzdanje, osećaj sopstvene vrednosti i način na koji gradi odnose sa drugima.

BACK TO SCHOOL UZ UNICREDIT BANKU – PAMETNO PLANIRAJ POČETAK NOVE ŠKOLSKE GODINE

Od školskog pribora i rančeva do računara i uređenja prostora za učenje, pripreme za povratak u školske klupe često zahtevaju pažljivo planiranje budžeta.

„Radi mi to namerno.“ Šta ne vidimo kada ponašanje deteta pretvorimo u karakter

Dete nije problem, iako njegovo ponašanje ponekad jeste. Kako postaviti granicu, razumeti šta se događa i pomoći detetu da postupi drugačije — bez etiketa i bez odustajanja od odgovornosti.

Pratite nas

KOMENTARI

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

SLIČNI ČLANCI KOJI VAS MOGU ZANIMATI:

spot_img