spot_img
spot_img

Da li bi plaćanje majkama moglo povećati broj dojene dece?

Nova studija objavljena u časopisu JAMA Pediatrics otkriva da postoji još jedan način da se poveća udeo dojene dece - plaćanje dojenja.

Jedna od često isticanih prednosti dojenja jeste što je besplatno. Nema kupovine mlečne formule, flašica, sterilizatora… Priroda jednostavno sve radi sama.

Međutim, nisu svi troškovi novčani, što dobro znaju mame koje su dojile. Dojenje traži energiju i vreme, a za zaposlene žene, istrajavanje u dojenju često može uticati na karijeru i finansijsko stanje porodice.

- Advertisement -

Ovi „skriveni troškovi“ dojenja mogu se okriviti za relativno nizak udeo majčinog mleka u ishrani beba širom sveta. Naime, izveštaj Svetske zdravstvene organizacije za 2017. pokazuje da nijedna država na svetu ne ispunjava preporučene standarde kada je dojenje u pitanju.

Promovisanje dojenja čini se na razne načine već dugi niz godina, ali rezultati tih kampanja nisu baš ohrabrujući. Međutim, nova studija objavljena u časopisu JAMA Pediatrics otkriva da postoji još jedan način da se poveća udeo dojene dece – plaćanje dojenja.

U istraživanju su naučnici pokušali da utvrde šta bi se desilo kada bi u oblastima u kojima ne procenat dojene dece manji od 40% majkama bilo plaćano da doje svoje bebe. Preko 10.000 majki iz Engleske dobilo je sledeću ponudu – ako svoju bebu budete isključivo dojile, nagradić ih vaučerima od 50$ za kupovinu potrepština za bebe. Ispostavilo se da je finansijski podsticaj bio delotvoran – plaćanje dojenja dovelo je do porasta broja dojenih beba.

Kako kažu autori studije, dojenje je naročito slabo rasprostranjeno mešu siromašnim stanovništvom bogatih zemalja, koje imaju dovoljno novca da na ovaj način utiču na način ishrane beba.

Francuska je još jedna zemlja koja uspešno koristi finansijski podsticaj kako bi promovisala dojenje, nudeći majkama koje doje plaćeni odmor.

Slični su rezultati i istraživanja sprovedenog u Portoriku, gde su „bonusi“ za dojenje značajno povećali procenat majki koje doje tokom prvih šest meseci bebinog života.

- Advertisement -

Dojenje jeste značajno za društvo, jer se dojena deca manje razboljevaju i manje pate od hroničnih zdravstvenih problema. Procena Svetske zdravstvene organizacije je da bi povećanje stope dojenja moglo spasiti 520.000 dečjih života godišnje i doneti uštedu od 300 milijardi dolara u sledećoj deceniji u troškovima lečenja.

Izvor: Detinjarije.com

spot_img
spot_img

Najnovije

Kada tinejdžer napravi „glup izbor“ to znači da njegov mozak radi baš kako treba

Ako mlada osoba veruje da će sistem obezbediti pravedan ishod, njena snažna potreba za osvetom slabi, što daje više prostora prefrontalnom korteksu da preuzme kontrolu.

Znanje i vaspitanje izdvajaju iz mase, trendovi i brendovi utapaju u nju

Deca od roditelja i staratelja dobijaju temelje koji se kroz kasniji proces socijalizacije nadograđuju. Ne možemo, kao podrazumevano, očekivati od njih da u ranoj životnoj dobi pokažu nešto što im nismo pružili kao primer. Piše Marija Bulajić Škuletić, sociološkinja

Dan ranog detinjstva 2026 vraća deci igru, prirodu i vreme za odrastanje

Besplatan celodnevni program za decu i roditelje 30. avgusta u Muzeju afričke umetnosti

Danski učenici će morati usmeno da brane radove da ne bi varali pomoću veštačke inteligencije

Danska vlada će, između ostalog, uvesti niz novih mera, uključujući nadzor računara, za učenike uzrasta od 16 do 19 godina.

Svetski dan mačaka: Mačkoljupci svih zemalja – ujedinite se!

Povodom Svetskog dana mačaka otkrivamo zanimljive činjenice o ovim tajanstvenim ljubimcima – od njihove istorije i uloge kroz vekove, do najomiljenijih rasa i razloga zbog kojih ih volimo.

Pratite nas

KOMENTARI

1 Komentar

  1. Kako je ovo moguće? Dojenje je najjeftinija prehrana! U zapadnoj Evropi porodiljsko traje 3 meseca. Niko da se reši pravi problem, ovo je zamlaćivanje.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

SLIČNI ČLANCI KOJI VAS MOGU ZANIMATI:

spot_img