spot_img
spot_img

Medicinska udruženja savetuju uzimanje vitamina D za vreme Covid-19

Svaka osoba u vreme pandemije virusa korona obavezno treba da pije dnevne preporučene doze vitamina D

Šest medicinskih udrženja iz čitavog sveta ističu važnost redovnog konzumiranja vitamina D, pogotovo imajući u vidu uticaj pandemije COVID-19 na vreme koje provodimo napolju.

Saopštenje „Zajedničko uputstvo o vitamnu D u eri COVID-19“, među ostalima, podržavaju Američko drušvo za istraživanje kostiju i minerala (American Society for Bone and Mineral Research – ASBMR) i Društvo endokrinologa i Američko udruženje kliničkih endokrinologa (American Association of Clinical Endocrinologists – AACE).

- Advertisement -

Glavna preporuka uputstva je da se koža svekodnevno direktno izlaže sunčevoj svetlosti 15-30 minuta, ali uz zaštitu od opekotina.

U saopštenju se ističe da je „vitamin D veoma bezbedan kada se uzima u razumnim dozama i da je važan za zdravlje mišića i kostiju. Pretpostavlja se da će nivo vitamina u krvi padati proporcionalno smanjenju vremena koje provodimo napolju na suncu tokom pandemije.“

400 do 1000 IU vitamina D dnevno

Dodaje se da je „za većinu starijih i mlađih odraslih osoba bezbedno da uzimaju 400-1000 IU dnevno kako bi održali nivo vitamina u okviru normalnih vrednosti (savet Američkog instituta za medicinske preporuke).“

U saopštenju se dodaje da naučni dokazi jasno potvrđuju da vitamin D, u kombinaciji sa kalcijumom, ima važnu ulogu u grđenju jakog skeleta i sprečavanju gubitka koštane mase.

Druga udruženja koja podržavaju ovo saopštenja su Evropsko društvo za kalcifikovana tkiva (European Calcified Tissue Society – ECTS), Nacionalna fondacija za osteoporozu (National Osteoporosis Foundation – NOF) i Međunarodna fondacija za osteoporozu (International Osteoporosis Foundation – IOF).

- Advertisement -

Uloga vitamina D u COVID-u19?

Dosadašnja istraživanja sugerišu da bi vitamin D mogao da ima ulogu u pojačanoj reakciji imunskog sistema na virus korona. S obzirom na to da je dokazano da aktiviran oblik vitamina D [1,25(OH)2D] ima ulogu u imunskim reakcijama, „opravdana su dalja istraživanja u vezi sa uzimanjem vitamina D kao suplementa tokom COVID-19 bolesti.

Kliničke studije zasnovane na posmatranju ukazuju na povezanost između niskih koncentracija vitamina D i veće učestalosti infekcije COVID-19 iako još uvek nema čvrstih naučnih dokaza o uticaju vitamina D na ovu bolest.

Izvor: Moj pedijatar

spot_img
spot_img

Najnovije

Kada tinejdžer napravi „glup izbor“ to znači da njegov mozak radi baš kako treba

Ako mlada osoba veruje da će sistem obezbediti pravedan ishod, njena snažna potreba za osvetom slabi, što daje više prostora prefrontalnom korteksu da preuzme kontrolu.

Znanje i vaspitanje izdvajaju iz mase, trendovi i brendovi utapaju u nju

Deca od roditelja i staratelja dobijaju temelje koji se kroz kasniji proces socijalizacije nadograđuju. Ne možemo, kao podrazumevano, očekivati od njih da u ranoj životnoj dobi pokažu nešto što im nismo pružili kao primer. Piše Marija Bulajić Škuletić, sociološkinja

Dan ranog detinjstva 2026 vraća deci igru, prirodu i vreme za odrastanje

Besplatan celodnevni program za decu i roditelje 30. avgusta u Muzeju afričke umetnosti

Danski učenici će morati usmeno da brane radove da ne bi varali pomoću veštačke inteligencije

Danska vlada će, između ostalog, uvesti niz novih mera, uključujući nadzor računara, za učenike uzrasta od 16 do 19 godina.

Svetski dan mačaka: Mačkoljupci svih zemalja – ujedinite se!

Povodom Svetskog dana mačaka otkrivamo zanimljive činjenice o ovim tajanstvenim ljubimcima – od njihove istorije i uloge kroz vekove, do najomiljenijih rasa i razloga zbog kojih ih volimo.

Pratite nas

KOMENTARI

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

SLIČNI ČLANCI KOJI VAS MOGU ZANIMATI:

spot_img