,,Ni crtaći nisu što su nekad bili. Samo neka pucnjava i ubijanje. Gde su tu princeze, životinjice i muzika?ˮ, standardni je komentar moje majke na ono što sestrić gleda na TV-u
I pre nego što osudite Dizni produkciju i prikaz ženskih likova u njihovim crtaćima, setite se da poslednjih godina ova kuća ulaže napore da u kreiranju likova ide u korak sa vremenom. Pa tako sve češće srećemo heroine umesto heroja (Frozen, Princeza i žaba…) i likove koji ne pripadaju beloj rasi (Princeza i žaba, Moana…), a internetom kruže zahtevi da Dizni kreira princezu sa viškom kilograma.
Ja sam imala sreće – moji roditelji su bili najdivniji primer odsustva jasne granice između muških i ženskih uloga u porodici, ali i društvu generalno. Bilo je dana kada je majka bila jedina koja finansijski doprinosi domaćinstvu, a ogroman broj fotografija iz detinjstva pokazuje da briga o deci nije bio ,,ženski posaoˮ u našoj kući.
A vi, kakav primer dajete svojoj deci?
Reference:
Bandura, A. (1990). Uloga procesa učenja po modelu u razvoju ličnosti. In Ivić, I. & Havelka, N. (eds.). Proces socijalizacije kod dece. (pp. 37-50). Beograd: Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
Hoerrner, K. L. (1996). Gender roles in Disney films: Analyzing behaviors from Snow White to Simba. Women’s Studies in Communication, 19(2), 213-228.
Towbin, M. A., Haddock, S. A., Zimmerman, T. S., Lund, L. K., & Tanner, L. R. (2004). Images of gender, race, age, and sexual orientation in disney feature-length animatedfilms. Journal of feminist family therapy, 15(4), 19-44.
Autor: Jelena Milošević
Izvor: Psihoverzum
Isuse Hriste!O čemu vi pričate?!Ja sam rođena 1973. god i odrastala sam uz te crtiće kao i mnoge moje drugarice i nismo postale slabe i previše emotivne i nesposobne.Današnje starlete su te o kojima vi pričate .Moja majka je bila slaba i ovisna o ocu,ali je moj otac mene i brata podjednako vaspitao.Nikada se nije postavljalo pitanje šta može brat,a šta ja.Sa druge strane tata je prao suđe samo za 8. mart.Dosta mi je više tih istraživanja samo zato da bi neko opravdao postojanje izmišljenog radnog mjesta.