spot_img
spot_img

Ljubav prema povrću deca stiču još u maminom stomaku

Većina dece ne preferira povrće, ali jedna studija otkrila je kako dečja preferencija prema povrću može nastati još za vreme trudnoće.

Deca bi mogla biti sklonija konzumaciji povrća ako su njihove majke konzumirale povrće u kasnijim fazama trudnoće, pokazuje istraživanje Univerziteta Duram.

Naučnici su analizirali izraze lica tronedeljnih beba čije su majke tokom trudnoće redovno konzumirale kelj ili šargarepu. Bebe izložene mirisu šargarepe reagovale su pozitivno na taj miris, dok su one koje su bile izložene kelju pokazale pozitivnu reakciju na njegov miris. Rezultati sugerišu da rana izloženost ukusima može uticati na kasnije prehrambene navike deteta i olakšati uvođenje zdravog povrća u ishranu, piše „Independent“, a prenosi Index.hr.

- Advertisement -

„Naša analiza izraza lica beba sugeriše da pozitivnije reaguju na mirise hrane koje su njihove majke konzumirale tokom poslednjih meseci trudnoće. Dakle, potencijalno bismo mogli podstaći bebe da pozitivnije reaguju na zeleno povrće, na primer, izlažući ih tim namirnicama još u trudnoći“, objasnila je profesorka Nađa Reisland, glavna autorka ove studije.

Foto: Canva

Roditelji često kod uvođenja dohrane biraju slađe namirnice, poput kruške ili banane, ali bebe izložene gorčim ukusima u materici mogu razviti sklonost prema takvoj hrani.

„Ako majka konzumira gorko, zdravo povrće, veća je verovatnoća da će ga dete kasnije lakše prihvatiti“, rekla je profesorka Reisland.

Studija objavljena u časopisu „Appetite“, sprovedena na 32 bebe iz Engleske, nastavak je istraživanja iz 2022. godine koje je pokazalo da se fetusi smeškaju na miris šargarepe, a prave grimase na kelj.

U najnovijoj studiji, u kojoj su učestvovali i naučnici sa Univerziteta Aston i akademici iz Francuske, bebama su dati pamučni štapići natopljeni mirisom šargarepe ili kelja, a naučnici su analizirali njihove reakcije. Tim je primetio da su bebe češće pokazivale izraze zadovoljstva na mirise koje su ranije upoznale u materici.

- Advertisement -

„Fetusi ne samo da mogu da osete i razlikuju ukuse, već i stvaraju sećanja na njih. Ranim izlaganjem ukusima možemo podstaći zdravije prehrambene navike kod dece“, rekla je suvoditeljka istraživanja dr Bejza Ustun-Elajan.

Izvor: 021.rs/Index.hr

spot_img
spot_img

Najnovije

Jovana Papan: Roditelji nemaju mnogo uticaja na izbirljivost, ali izbirljivost ima uticaja na njih

Izbirljivo jedenje smatra se jednom od “najnaslednijih” osobina u detinjstvu

Završni ispit za osmake koji nisu polagali u junu, od 17. do 19. avgusta

Učenici osmog razreda osnovnih škola, koji iz različitih opravdanih razloga nisu polagali završni ispit u junskom roku, moći će da polažu testove od 17. do 19. avgusta, saopštilo je Ministarstvo prosvete.

Ljudi koji su se osećali voljeno imali su roditelje koji su radili ove tri stvari

Često su upravo svakodnevne, naizgled male stvari, ono što dete pamti i što kasnije oblikuje njegovo samopouzdanje, osećaj sopstvene vrednosti i način na koji gradi odnose sa drugima.

BACK TO SCHOOL UZ UNICREDIT BANKU – PAMETNO PLANIRAJ POČETAK NOVE ŠKOLSKE GODINE

Od školskog pribora i rančeva do računara i uređenja prostora za učenje, pripreme za povratak u školske klupe često zahtevaju pažljivo planiranje budžeta.

„Radi mi to namerno.“ Šta ne vidimo kada ponašanje deteta pretvorimo u karakter

Dete nije problem, iako njegovo ponašanje ponekad jeste. Kako postaviti granicu, razumeti šta se događa i pomoći detetu da postupi drugačije — bez etiketa i bez odustajanja od odgovornosti.

Pratite nas

KOMENTARI

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

SLIČNI ČLANCI KOJI VAS MOGU ZANIMATI:

spot_img